»Slišim in pozabim. Vidim in si zapomnim. Naredim in razumem.«

(Konfucij)

Prav to, kar je že davnih let pred našim štetjem zapisal starokitajski filozof, je bilo vodilo štiriintridesetim identificirano nadarjenim učencem 5. in 6. razreda osnovne šole Idrija, ki so se drugi majski vikend udeležili že osmega tridnevnega raziskovalnega tabora v domu CSOD na Medvedjem Brdu.

Raziskovalni tabori niso namenjeni določeni homogeni skupini, saj se nadarjenost med učenci kaže v zelo različnih oblikah in obsegih. Nekateri kažejo izjemne splošne potenciale, motivacijo oz. interes na več področjih, nekateri pa specifične sposobnosti na določenem področju. Osnovni namen torej je, da se ponudi razširjen program v skladu s potrebami nadarjenih učencev. S tem želimo obogatiti vzgojno-izobraževalno delo izven šole in na ustvarjalen, raziskovalen način poglabljati in širiti naravoslovno-tehnično ter družboslovno znanje, predvsem pa prispevati k celostnemu osebnostnemu razvoju učencev.

Raziskovalne delavnice oz. dejavnosti je tokrat izvajalo 11 strokovnih delavcev šole ter 6 zunanjih izvajalcev: Mojca Brus ter dijaki GJV Alen Bogataj, Marko Peternelj, Luka Kurtanjek, Klemen Prešeren (delavnica legorobotike), Maša Kenda (kemijsko-fizikalna delavnica), Nejc Grošelj (matematična delavnica), Rok Vidmar (astronomska delavnica), Urška Boškovič (nemška delavnica), Irma Gnezda (likovno – umetniška delavnica), Peter Tončič (delavnica prve pomoči), Elizabeta Lampe (glasbena delavnica), Martina Vidmar (delavnica s knjigo in potopisno predavanje), Martina Kokelj (slaščičarska delavnica), Leon Pisk (športna delavnica),  Lidija Kacin (literarna delavnica).

Na taboru nas je obiskal tudi skriti gost – nekdanji izjemno uspešen profesionalni kolesar Borut Božič.

Raziskovalni tabor so poleg raznolikih, bogatih in pestrih delavnic oz. dejavnosti prepletali tudi razvedrilni, družabni in športni dogodki. Vsebine v okviru tabora so se odvijale po vnaprej načrtovanem programu:

Petek, 10. 5. 2019 (1. dan)

  • Delavnica Legorobotike (Robot pa tak)

Učenci so v delavnici spoznali osnove robotike. Razvijali so matematično logično mišljenje z izdelavo primera avtomobila. Robota so programirali ter s tem spodbujali ustvarjalnost. Ob zaključku delavnice so robota preizkusili in naredili zaključke.

  • Matematična delavnica (Matematična dirka in soba pobega)

Učenci so pri nenavadni matematični delavnici z uporabo sodobne IKT kompleksno razvijali uporabo matematičnega znanja ter zmožnost reševanja problemov v tematsko resničnostni igri tki.’sobi pobega’.

  • Kemijsko-fizikalna delavnica (Tudi znanost je lahko zabavna)

Učenci so v delavnici poskusov s pomočjo zanimivih pripomočkov (kemijskih in vsakdanjih) spoznavali, da je lahko znanost tudi zabavna …

  • Astronomska delavnica (Skrivnosti nočnega neba)

Učenci so si ogledali  Luno; se razgledali po nebu in nekaj ozvezdjih; poiskali dvozvezdje, planetarno meglico, odprto in kroglasto kopico, Rimsko cesto, galaksije …

  • Družabni večer (Večerni skriti gost – Borut Božič)

Učence je s svojim obiskom razveselil in presenetil uspešen nekdanji kolesar Borut Božič. Po uvodni odkrivanki, ko so učenci uganjevali skritega gosta, je prišel med njih s svojim profesionalnim kolesom. V intervjuju so izvedeli kopico novih spoznanj o kolesarstvu z vseh vidikov. Hitrejšim učencem, ki so odgovarjali na nagradna vprašanja, je podaril nekaj kolesarskih nagrad, prav vsi pa so prejeli spominske avtograme.

Sobota, 11. 5. 2019 (2. dan)

  • Nemška delavnica (Nemščina je lažja, kot bi si mislil …)

Učenci so preko slik in različnih predmetov spoznali nemške besede, ki so podobne besedam v našem narečju ter spoznali, da pravzaprav veliko nemških besed že razumejo. Spoznali so nove zanimive izraze, se naučili izštevanko ter se pomerili v zabavnem kvizu.

  • Likovno-umetniška delavnica (Dobrodošle hiške)

Iz bele gline so učenci izdelali hiške, jih okrasili in nanje napisali dobrodošlico, da bodo lahko krasila domača vrata. Še prej jih bodo učenci v šoli spekli, da bodo skoraj večne …

  • Delavnica prve pomoči (Samo brez panike – pomagam prvi!)

Na tej praktični delavnici so učenci spoznali, kako nuditi pomoč bližnjemu, ko se pripeti nezgoda, katere poškodbe in stanja so taki, da zahtevajo hitro ukrepanje. Na poučen in zabaven način so se učenci naučili osnov prve pomoči, s katerimi bodo morda nekoč lahko komu celo rešili življenje…

  • Glasbena delavnica (Glas, gib, Orff)

Učenci so v glasbeni ustvarjalnici igranja na Orffova glasbila, tolkalnega kroga ter zabavnih plesnih iger domišljijsko ustvarili izvirne glasbene podobe…

  • Potopisno predavanje (Z vetrom v laseh – Gran Canaria in Sahara)

V besedi in sliki so učenci skočili na enega izmed Kanarskih otokov ter na afriško celino v Dakhlo. Ogledali so si, kako veter, valove ter prijetne celoletne temperature za svoje adrenalinske užitke s pridom koristijo surferji in kajtarji, kako senegalskim delavcem uspe v Saharo pripeljati svoje ritme, kakšne so saharske terme, pedikura in še kaj.

Ker, kakor je nekoč dejal Hans Christian Andersen, »potovati, pomeni živeti«.

  • Večer s knjigo (Knjižni možgančki)

Večer je potekal v obliki zabavnega druženja, začinjenega s ščepcem tekmovalnosti. Uvodni kviz za bistre glave je poskrbel za ogrevanje možgančkov, nato so sledile druge bralne in podobne zadolžitve…

Nedelja, 12. 5. 2019 (3. dan)

  • Slaščičarska delavnica (Hladne pregrehe)

Učenci so se srečali s pripravo hladnih slaščic. Naučili so se nekaj novih receptov ter kako postati pravi mali spretni slaščičar …

  • Osnove orientacije in orientacijski tek (Tek na oranžno-belo prizmo)

Učenci so najprej v besedi in sliki spoznali teoretične osnove orientacijskega teka ter njegove zvrsti. Seznanili so se z materialom, pripomočki, ki jih potrebuje orientacist v svojem športu. Nato so v skupinah na terenu v okolici doma Medved iskali kontrolne točke s pomočjo karte območja ter se tako urili v bralni pismenosti branja orientacijske karte. Razvijali so občutek sodelovanja v skupini.

  • Literarna delavnica (Medo utrinki)

Ob koncu tabora so učenci pisali vtise s tabora, ki bodo kasneje objavljeni v tradicionalnem glasilu poimenovanem Medo utrinki.

Dneve smo začenjali z jutranjo rekreacijo, ni pa manjkalo tudi dobre hrane in športa – plezanja, košarke, nogometa …

Tabor smo zaključili s slikovno predstavitvijo tridnevnih dejavnosti za starše, ki smo jo pripravili udeleženci tabora, predstavitev pa so spremljali glasbeni vložki, podelitev posameznih nagrad, zahval ter potrdil učencem, ki so aktivno sodelovali pri delavnicah.

Raziskovalni tabor je bil kreativno naravnan, učenci so razvijali kognitivne sposobnosti in mišljenje. Učenje na terenu oziroma v okviru najrazličnejših delavnic je nudilo boljše pogoje pridobivanja znanja, spretnosti in praktičnih izkušenj. Celotno vzgojno-izobraževalno delo je temeljilo na sodelovalnem učenju po skupinah, kjer je bilo možno  na konkretnem, nazornem, predvsem pa na praktičnem nivoju dojemati in usvajati znanja.

Učenci so na taboru zelo aktivno sodelovali ter skozi predstavitve, predavanja, raziskovalno ter ustvarjalno delo prišli do novih spoznanj, jih analizirali in vrednotili.

Zopet se je potrdila pomembnost in nujnost medrazrednega druženja in skupnega dela nadarjenih učencev.

Na splošno so bili vsi učenci zelo motivirani za praktično in ustvarjalno delo. Naravno okolje jim je nudilo drugačno izkazovanje njihovega znanja. Delovna klima je bila bolj sproščena, motivacija večja. Znanje pridobljeno na tak način je prav gotovo trajnejše.

Na raziskovalni tabor pa bo učence spomnila tudi razstava tabora v šolskem večnamenskem prostoru, DVD s fotografijami s tabora, ki ga prejmejo učenci), izdelki učencev s tabora ter literarni glasnik Medo utrinki.

Zapisala Lidija Kacin (vodja raziskovalnega tabora)

Za uspešno izveden tabor zahvala velja:

  • Podjetju Hidria, ki je delno financirala tabor in izvedla delavnico legorobotike v sodelovanju z izvajalci Gimnazije Jurija Vege,
  • Centru šolskih in obšolskih dejavnosti Medved za gostoljubje in izvedbo dveh delavnic,
  • Nekdanjemu profesionalnemu kolesarju Borutu Božiču za sproščen in nepozaben družabni večer,
  • Roku Vidmarju z Astronomskega društva Javornik za izvedeno astronomsko delavnico,
  • ravnateljici Osnovne šole Idrija Ivici Vončini za celostno podporo v vseh fazah organizacije tabora,
  • vsem mentorjem delavnic za kreativne, dinamične in energije polne delavnice,
  • staršem udeležencev tabora za zaupanje in sodelovanje.

Več fotografij na spletni strani pod zavihkom ‘Raziskovalni tabor Medvedje Brdo’.

Dostopnost