Skoči na glavno vsebino

RAZISKOVALNI TABOR ZA UČENCE II. TRIADE OSNOVNE ŠOLE IDRIJA V CŠOD na Medvedjem Brdu

‘Ponovno pod lupo nadarjenih mladih raziskovalcev’

 

Moje življenje je lepa pravljica, tako razkošna in imenitna. Če bi bil kot fant, ko sem reven in sam odšel v širni svet, srečal dobro vilo in bi mi ta dejala: “Izberi svojo pot in cilj, in potem te bom varovala in vodila, kakor se bo pač razvijal tvoj duh in kakor se na tem svetu po najboljši pameti mora zgoditi!”, se moja usoda ne bi mogla zgoditi srečnejše, pametnejše in boljše, kot se je. Zgodba mojega življenja bo svetu povedala, kar je povedala meni: da je nekje ljubi Bog, ki skrbi za to, da je na koncu vse lepo in prav.                        (Hans Christian Andersen)

 

Na Osnovni šoli Idrija se trudimo, da bi bile najzgodnejše izkušnje nadarjenih učencev drugačne kot Andersenova zgodba. Predvsem lažje in bogatejše. Da bi nadarjene učence kot dobre vile v njegovi pravljici vodili in varovali skozi njihove poti in cilje ter jih naredili srečnejše, pametnejše in boljše. In da je bila v njihovem življenju nekoč šola, ki je poskrbela, da je bilo na koncu ‘vse lepo in prav’, kajti »nič ni bolj neenakega, kot je enaka obravnava neenakih.«  (Paul F. Brandwein, ameriški psiholog)

Ti učenci imajo zagotovo posebne potrebe, da bi lahko razvijali svoje sposobnosti in potenciale, zato jim ob rednem pouku poleg ostalih oblik prilagojenih dejavnosti nudimo tudi eno izmed alternativnih obogatitvenih dejavnosti, ki se je v preteklih letih izkazala za izjemno aktualno, zanimivo in privlačno obliko – raziskovalne tabore izven območja šole. Ankete učencev po taborih namreč vedno pokažejo, da  jih izredno motivira prav raziskovalno, eksperimentalno in terensko delo v ‘nešolskem’ okolju ter pomemben socialni vidik druženja med njimi.

Raziskovalni tabori niso namenjeni določeni homogeni skupini, saj se nadarjenost med učenci kaže v zelo različnih oblikah in obsegih. Nekateri kažejo izjemne splošne potenciale, motivacijo oz. interes na več področjih, nekateri pa specifične sposobnosti na določenem področju. Osnovni namen torej je, da se ponudi razširjen program v skladu s potrebami nadarjenih učencev.

Letošnjega, že šestega raziskovalnega tabora za II. triado na Osnovni šoli Idrija se je udeležilo 27 evidentirano nadarjenih učencev 5. in 6. razreda, ki so se izkazali na posameznih področjih.

 

Za uspešno izveden tabor zahvala velja:

  • Podjetju Hidria, ki je delno financirala tabor in izvedla delavnico legorobotike v sodelovanju z izvajalci Gimnazije Jurija Vege,
  • Centru šolskih in obšolskih dejavnosti Medved za gostoljubje in izvedbo dveh delavnic,
  • Večkratnemu državnemu prvaku avtomobilizma Aleksu Humarju za pristen in nepozaben družabni večer,
  • Danilu Pavšiču z Gorske reševalne službe Tolmin za izjemno zanimiv tematski večer,
  • ravnateljici Osnovne šole Idrija Ivici Vončini za celostno podporo v vseh fazah organizacije tabora,
  • vsem mentorjem delavnic za ves trud v pripravo in uspešno izvedbo delavnic,
  • staršem udeležencev tabora za zaupanje in sodelovanje.

Raziskovalne delavnice je izvajalo 7 strokovnih delavcev šole ter 8 zunanjih izvajalcev: Gregor Cankar (CSOD misija), Mojca Brus, Tanja Pirih in dijaki GJV (delavnica legorobotike ), Anja Vencelj (matematična delavnica), Ksenija Juntez (astronomska delavnica), Peter Tončič (računalniško-video delavnica), Martina Vidmar (tekstilna ter likovno – umetniška delavnica in bralni večer), Melita Rutar (angleška delavnica), Martina Kokelj (slaščičarska delavnica), Leon Pisk (športna delavnica),  Lidija Kacin (literarna delavnica).

Ostali sodelujoči: Danilo Pavšič, Peter Tončič (predavanje o varstvu pred naravnimi nesrečami), Aleks Humar (večer skritega gosta).

Dejavnosti v okviru tabora so se odvijale po vnaprej načrtovanem programu:

Sreda, 18. 4. 2018 (1. dan)

 

  • CSOD misija

Z novo interaktivno aplikacijo so se učenci preizkusili v znanju astronomije po terenu.

Aplikacija CŠOD misija je mobilni vodič za samostojno učenje na prostem. Učenci so se po razlagi in naložitvi aplikacije na svoj mobilni telefon v skupinah podali na samostojno raziskovanje učne poti v okolico doma. Na poti so jih čakali zanimivi astronomski in orientacijski izzivi: poučni in zabavni.

 

  • Delavnica Legorobotike (izdelava robota)

Učenci so v delavnici spoznali osnove robotike. Razvijali so matematično logično mišljenje s sestavo robota ter s programiranjem spodbujali ustvarjalnost. Ob zaključku delavnice so robota preizkusili in naredili analizo.

 

  • Matematična delavnica (tablični računalnik tako in drugače)

Učenci so najprej spoznali za kaj vse lahko uporabljamo tablične računalnike. Primerjali so se v matematičnih in drugih vsebinah, preizkušali v matematičnem geometrijskem risanju, kvizih … s pomočjo tabličnih računalnikov. Delavnica je imela tudi pridih tekmovanja.

 

  • Predavanje o varstvu pred naravnimi nesrečami

Gosta z GRS Tolmin in reševalni pes (Flo) so nam fantastično popestrili večer. Učenci so izvedeli veliko novega o varovanju pred naravnimi nesrečami, o reševanju v različnih nesrečah (na vodi, v zraku, v gorah…), o opremi reševalcev in načinu reševanja s psi. Svoje mojstrsko znanje nam je pokazal tudi štirinožnik z iskanjem učencev po terenu v okolici doma. K sreči je bila le vaja …

 

  • Astronomska delavnica (astronomski leteči kviz in Stellarium)

Učenci so v uvodu pogledali na terenu v temno astronomsko nebo in opazovali prečudovito Venero in Luno. Svoje predznanje o vesolju so pokazali v letečem astronomskem kvizu po domu, nato pa so se zazrli v globoko vesolje preko programa Stellarium.

 

Četrtek, 19. 4. 2018 (2. dan)

 

  • Jutranja rekreacija

 

  • Računalniška delavnica (sinhronizacija risanke)

Učenci so spoznali čar risanih filmov tudi v zvočni podobi, saj so se seznanili s tehnologijo dodajanja zvoka (snemanjem glasov), ki so ga domišljijsko dodali risanim junakom s pomočjo tabličnega računalnika ter ustvarili svojo vsebino risanke.

 

  • Likovna delavnica (temno in svetlo mesto)

Pravljična mesta pisatelji ustvarjajo in opisujejo v svojih delih, nas pa je zanimalo, kako daleč lahko seže domišljija učencev. Iz odpadne kartonaste embalaže in drugih pripomočkov smo oblikovali skupno pravljično mesto. Nastalo je pisano in temačno mesto.

 

  • Športne aktivnosti (plezanje, nogomet, košarka, badminton, kotalkanje …)

 

  • Tekstilna delavnica (obeski za ključe)

Učenci so se podali na pot izdelave obeskov za ključe iz filca. Nastal je praktično uporaben izdelek, ki ga bo otrok lahko vsakodnevno uporabljal. Obeski so sestavljeni iz raznovrstnih materialov in dodatkov…Potrebnih je bilo le nekaj ročnih spretnosti in vztrajnosti.

 

  • Angleška delavnica (comics)

Učenci so znanje angleščine v izjemno motivacijskih nalogah urili preko verbalno-vizualnega medija – stripovske literature… in ustvarili svoj edinstven strip v angleščini.

 

  • Bralni večer (kviz – naše dobre knjige)

Kakor sledimo v naši šolski knjižnici, otroci zelo radi berejo stripe, se kratkočasijo s knjigami rekordov, še posebej fantje se navdušujejo nad biografijami nogometašev in drugih športnikov, dekleta so večne ljubiteljice domačih in drugih živalih. Privlačne so knjige na temo Sivih celic. Harry Potter od pojava na trgu nikoli ni zares zamrl. Bolj vešči bralci radi berejo raznovrstne in že zahtevnejše zgodbe. Tak je bil naš bralni večer. Ponudili smo knjige, po katerih učenci sprašujejo, si jih izposojajo, jih listajo in berejo. Zato, da je bil bralni večer zares sproščujoč. Za piko na i je učence čakal še  malo poučen in malo zabaven kviz …

 

  • Družabni večer (Večerni skriti gost – Aleks Humar)

V četrtek zvečer nas je v živo obiskal skriti gost – uspešen avtomobilist Aleks Humar. Povedal nam je ogromno o svojih začetkih v športu avtomobilizma, svoji uspešni karieri, predstavil pripomočke, odkril ozadja avtomobilizma, pokazal videoposnetke dirk. Učencem je s svojo predstavitvijo pokazal, da je za uspeh v športu sicer potrebna nadarjenost, vendar predvsem trdo delo. Na koncu je večer popestril z nagradami, avtogrami in skupinskim fotografiranjem. Večer bo ostal učencem v nepozabnem spominu.

 

Petek, 20. 4. 2018 (3. dan)

 

  • Jutranja rekreacija

 

  • Slaščičarska delavnica (hladne in tople slaščice)

Učenci so se srečali s pripravo hladnih in toplih slaščic. Naučili so se nekaj novih receptov ter kako postati pravi mali spretni slaščičar. Na koncu so se učenci z užitkom posladkali s kremnimi rezinami, piškoti, jogurtno kremo z jagodami ter kokosovimi in rafaelo kroglicami.

 

  • Osnove orientacije in orientacijski tek (tek na oranžno-belo prizmo)

Učenci so najprej v besedi in sliki spoznali teoretične osnove orientacijskega teka ter njegove zvrsti. Seznanili so se z materialom, pripomočki, ki jih potrebuje orientacist v svojem športu. Nato so v skupinah na terenu v okolici doma Medved iskali kontrolne točke s pomočjo karte območja ter se tako urili v bralni pismenosti branja orientacijske karte. Razvijali so občutek sodelovanja v skupini.

 

  • Športne aktivnosti (košarka, nogomet …)

 

  • Literarna delavnica (Medo utrinki)

 

Ob koncu tabora so učenci pisali vtise s tabora, ki bodo kasneje objavljeni v tradicionalnem glasilu poimenovanem Medo utrinki.

 

 

Raziskovalni tabor je bil kreativno naravnan, učenci so razvijali kognitivne sposobnosti in mišljenje. Učenje na terenu oziroma v okviru najrazličnejših delavnic je nudilo boljše pogoje pridobivanja znanja, spretnosti in praktičnih izkušenj. Celotno vzgojno-izobraževalno delo je temeljilo na sodelovalnem učenju po skupinah, kjer je bilo možno  na konkretnem, nazornem, predvsem pa na praktičnem nivoju dojemati in usvajati znanja.

Nadgradili in poglobili so elektrotehnično, matematično, astronomsko, likovno, računalniško, video, orientacijsko, pekovsko in literarno znanje v teoretičnem in praktičnem vidiku.

Glavni cilji raziskovalnega tabora so bili v celoti doseženi. K temu je pripomoglo tudi izjemno lepo in suho vreme, kar je omogočalo nemoteno terensko delo.

Učenci so na taboru zelo aktivno sodelovali ter skozi predstavitve, predavanja, raziskovalno ter ustvarjalno delo prišli do novih spoznanj, jih analizirali in vrednotili.

Zopet se je potrdila pomembnost in nujnost medrazrednega druženja in skupnega dela nadarjenih učencev.

Na splošno so bili vsi učenci zelo motivirani za praktično in ustvarjalno delo. Naravno okolje jim je nudilo drugačno izkazovanje njihovega znanja. Delovna klima je bila bolj sproščena, motivacija večja. Znanje pridobljeno na tak način je prav gotovo trajnejše.

 

Sama vidim prednosti tovrstnega tabora pred drugimi oblikami dejavnosti za nadarjene predvsem v sledečem:

–           interdisciplinarno zastavljen projekt (naravoslovne in družboslovne vsebine);

–           večja možnost raziskovalnega dela (spoznavanje različnih metod);

–           dinamične oblike medsebojnega komuniciranja (individualno delo, delo v skupinah, parih);

–           problemski pristop (učenčeva aktivna vloga).

 

Prav zato menim, da je raziskovalni tabor odlična nadstandardna oblika dela z nadarjenimi, saj zaradi svoje specifike na številnih področjih, predvsem na polju praktičnih izkušenj, izjemno močno prispeva k učenčevemu celostnemu osebnostnemu razvoju.

 

Na raziskovalni tabor pa bo učence spomnila tudi razstava tabora v šolskem večnamenskem prostoru, DVD s fotografijami in filmi s tabora (prejmejo učenci), izdelki učencev s tabora (fotografije in animacije) ter literarni glasnik Medo utrinki, ki je nastal na taboru in oblikovan v šoli.

 

Zapisala Lidija Kacin (vodja raziskovalnega tabora)

 

Dostopnost